Het Algemeen Dagblad (AD) en de Universiteit van Nederland verlengen hun succesvolle samenwerking. Hiermee blijven de nieuwsmerken van het AD de vaste mediapartners van de Universiteit van Nederland, met een gezamenlijke missie: wetenschappelijke kennis toegankelijk maken voor een breed publiek in heel Nederland.
Dankzij deze continuering van de samenwerking blijft het fascinerende werk van vooraanstaande wetenschappers uit alle hoeken van het land zichtbaar voor de miljoenen lezers en kijkers van het AD en de samenwerkende regiotitels; de Stentor, Tubantia, de Gelderlander, Eindhovens Dagblad, Brabants Dagblad, BNDeStem, PZC. De redacties van het AD en de Universiteit van Nederland hebben al zeven jaar een sterke band met elkaar en hopen daar nog heel wat jaren aan toe te voegen.
Met een toegankelijke video en een helder artikel krijgt het grote publiek van het AD en regiotitels via de Universiteit van Nederland haar wekelijkse portie wetenschap op een interessante en aantrekkelijke manier geserveerd.
"De Universiteit van Nederland weet het vaak complexe werk van wetenschappers heel goed begrijpelijk en boeiend te presenteren voor een groot publiek," aldus Rennie Rijpma, hoofdredacteur van het AD. "Wij zijn ervan overtuigd dat journalistiek en wetenschap elkaar versterken, daar geven wij met deze samenwerking heel graag invulling aan."
Merijn Doggen (hoofdredacteur, Universiteit van Nederland): "We zijn ontzettend blij met de voortzetting van deze belangrijke samenwerking. Via het AD bereiken we een breed publiek van nieuwsgierige mensen. Het is de ideale omgeving om wetenschap op een laagdrempelige en relevante manier te presenteren, waarmee we onze missie om wetenschap voor iedereen in Nederland toegankelijk te maken kracht bijzetten."
Contactgegevens
-
- Merijn Doggen
- Hoofdredacteur Universiteit van Nederland
- merijn@universiteitvannederland.nl